Krakow, Wieliczka 2016

14. ledna 2017 v 16:11 | Máculka |  Povídání
Vítejte v novém roce :-)

Již tradičně jsem o třetím adventním víkendu vyrazila na čtyřdenní výlet s KČT. Letos bylo na řadě Polsko, Krakow a Wieliczka, kam jsem se opravdu hodně těšila.

První naše zastávka byla ve Wadovicích, kde se narodil nejoblíbenější papež, Jan Pavel II. Bohužel pro nás jsme měli velmi málo času na prohlídku.

Papež je tam opravdu na každém kroku, není se co divit, však jsou na něj Poláci právem hrdí. Hned vedle baziliky stojí rodný dům s muzeem. A v dlažbě před bazilikou jsou destičky se jmény států, které papež navštívil i s letopočty. Zajímavé.

Ale spěchali jsme do Krakowa na vánoční trhy:-)

Před tím jsme si ale prohlédli, důkladně, Jagelonskou univerzitu, jen o pár let mladší než naše Karlova.

Prohlídka byla opravdu velmi zajímavá, univerzita je krásná stavba, stále slouží k výuce a její návštěvu vám doporučuji.

Následovalo náměstí....

Letem světem jsme prošli i židovskou čtvrť Kaziměř..

a večerní trhy na náměstí.

Trh byl v porovnání s ostatními navštívenými nejmenší ale přes to byl moc pěkný, jídla byly hromady (vynikají byl grilovaný ovčí sýr s brusinkami za 2,5 zlotých), stánků se svařákem pomálu, s velikými frontami :-) a zboží opravdu vánoční.

Díky příšerné dopravní situaci v Polském hlavním městě, kdy jsme cca 11 km od ubytování ve Wieliczce do centra jeli přes dvě hodiny tam a přes hodinu zpět, jsme měli velmi málo času na prohlídku města. Bylo nám to všem moc líto ale zase mám důvod se do Krakowa vrátit :-)

Večer jsme si dokonce došli na pivo, hospůdku jsem sice hledali jako jehlu kupce sena ale našli jsme! Díky tomu, že šel s námi i náš průvodce jsem ochutnala svařák z piva - velmi dobré a hned, jak ho příště někde potkám, dám si ho.

Další den hned po snídani jsme se vydali do solného dolu Wieliczka. Samotné město ( nevím proč jsem si myslela, že důl bude někde na samotě, u lesa:-) ) je nyní již předměstím Krakowa.

Solný důl je obrovský. Jinak to popsat nejde :-) Moje teta, trpící klaustrofobií se chvilku rozmýšlela jestli má jít ale důlní prostory a sály jsou tak veliké, že nikde neměla nepříjemný pocit.
Z 3000km chodeb jsme s průvodkyní po trase prošli jen 1%..
O kráse, která se v útrobách země ukrývá jsem věděla ale přes to mi vyrazila dech. A nejen mě.

Více fotek si můžete prohlédnout na internetu, stačí zadat "Wieliczka".

V létě se do dolů vypravíme ještě jednou. To prostě má rodina musí vidět. Vstupné není nejlevnější, 55 zlotých (1zl=6,2 kč) ale opravdu si vaše peníze užijete.

Po prohlídce následoval návrat do centra Krakowa a prohlídka hradu Wawel.

Wawel je obrovský komplex budov na kopci, který nese stejný název. Wawel se jmenuje i katedrála, která je součástí komplexu a jak říkal náš průvodce, když se řekne sejdeme se na Wawelu, měli by jste se domluvit, jestli u katedrály, u hradu nebo někde v okolí=na kopci :-)

Obtéká ho řeka Visla při které je pěkná promenáda. Není to daleko od náměstí.

V areálu hradu bylo asi milion lidí různých národností, velmi přísné bezpečnostní prohlídky a čeká tam na vás největší sbírka gobelínů v Evropě.

Krakow se zdá jako pěkné město na výlet :-)

Musím přiznat, že fotky nejsou mé, nafotil je vedoucí našeho zájezdu a jsou volně přístupné na www.rajce.net
Náš fotoaparát ve spojení s mou rukou takovou krásu nedokáže, však jsem jich na výletě moc neudělala.
Budiž mi útěchou, že je František téměř profesionál a všechny fotky má dokonalé.

Cestou domů jás ještě čekal dřevěný kostel v Albrechticích, gotická hláska, moc pěkný Archeopark a pod ním ležící Rybí dům v Chotěbuzi, kde se konal náš závěrečný oběd..

(moje fotka :-) )
Vše vyjmenované stojí za vidění a ochutnání. My jsme si tedy pochutnali moc.
Užili jsme si krásné čtyři dny, viděla jsem zase kus sousedního světa, užila si veselou společnost a můžu se těšit na příští rok.
Čeká mě Lužické Sasko.

Byli jste již někdo v Krakowě nebo ve Wratislavi? Doporučte mi zajímavosti, v létě se chystáme na prohlídku.

Pekný den:-)

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.