Jaro je za dveřmi Quilt

1. března 2015 v 9:00 | Máculka |  návod
Název pro tento quilt vymyslel můj syn :-)

Vítejte u letošního prvního návodu.
Rozpočet látky jsem nedělala, budu se snažit zpracovat zbytky a menší kusy kterých mám opravdu dost. Podle toho jsem nakonec vybrala i vzor.
V zásadě by vám mělo stačit půl metru v případě, že použijete 4 různé látek do kombinace a cca metr látky doplňkové ( na nákresu zelená ), zbyde i na lem či borduru. Nebo vaší krabici se zbytky kde určitě vyberete.

Ani půlené čtverce, ani křivky to nakonec nejsou :-)

Vzor se jmenuje Missouri Daisy ( Sedmikráska z Missouri) a má tolik variací, kolik si vymyslíte.

Inspirovala jsem se tímto obrázkem

I když náš výsledek bude nakonec jiný, protože bude záležet opravdu na každé z vás, která dřív, nebo požději quilt podle mého návodu ušije.

Budete si moc vybrat techniku šití, na výběr budeme mít dvě :-)

POKUD NECHCETE ŠÍT CELOU DEKU, BUDU MOC RÁDA, KDYŽ SI UŠIJETE JEDEN BLOK SE MNOU. Můžete mít připravený základ na polštář, prostírku nebo cokoliv jiného.

K šablonkám: První, je jednoduchá, klasicky bume sešívat dílky k sobě.

Druhá šabonka je pro trochu odvážnější, budeme při ní šít Y šev, protože do rohů budeme všívat ještě čtverec.

Vycházíme z vybarvené části plánku.

Šablonka pro ty, které nechtějí Y šev šít ale třeba by si chtěly zkusit techniku Paperpeacing. Z této šablony jsem připravila samostatné šablony které jsou výše.

Je to vlastně trojúhelník.

Na následujících příkladech si ukážeme, jak mohou vaše dílky vypadat..
Červená linka ukazuje první šablonku, zelené prodloužení druhou šablonku.

Část, kde je jen hnědá a zelená barva je základ, naše šablona, ze které můžete vytvořit více variant. Stačí si na šablonku nakreslit pár čar :-) jako v druhé části s pruhy.

Líbí se vám vodorovné pruhy? Prosím :-) Protože tyto budeme šít přes papír, výsledek bude ( měl by být ) přesný a zajímavý.

Nebo něco složitějšího?

A teď trochu počtů pro tři varianty velikostí quiltu, počítáme-li velikost bločků 12x12 palců ( 30 x 30 cm) :
A) 56x72 palců = 120 x 180 cm = 4 x 6 bločků = 91 "levých" a 91 "pravých" šablonek
B) 60 x 72 palců = 150 x 180 cm = 5 x 6 bločků = 120 levých a 120 pravých
C) 60 x 84 palců = 150 x 210 cm = 5 x 7 bločků = 140 levých a 140 pravých
v Případě. že použijete šablonu pro odvážné, budete následně potřebovat přo každý bloček ještě 4 čtverce do rohů. O nich ale zase příště.

Nyní k technikám.
Pokud bychom chtěli mít quilt rychleji hotový, můžeme šít podle prvních šablonek.
Druhou možností je, že se nebudete bát, zvlášť v případě, že budete šít jen jeden blok na polštář nebo něco jiného a vyzkoušíte si šití přes papír = paperpeacing. Při něm opravdu můžeme zužitkovat různé kousky.

Dnes jsme si tedy představily náš vzor, víme, jakou technikou ho budeme šít a nebojíme se ho, protože v případě nejjednodušší varianty to jsou jen dva švy. I přes papír. Víme i velikost bloků, určitě vás už i napadají látky, ze kterých budete šít.

Pokud budete šít rovnou podle šablon nemusíte do příštího týdne nic dělat :-) , jinak si klidně na pár šablonek, nebo jestliže jste hodně šikovné, tak v pc, namalujte a třeba vybarvěte dílky, jak by jste chtěly aby vypadaly.

Příště si ukážeme, jak budeme postupovat při šití samotných dílků. Ukážu postup u všech čtyř kombinací z fotek. Jestliže si namalujete jinou a nebudete si vědět rady jak ji šít, pošlete mi ji ( mělo by to jít přes zprávy autorovi ), nebo pošlete odkaz na váš blog kde budete mít nákres a poradíme si s tím :-)

Tak co, přidáte se? Alespoň na jeden blok, co říkáte?

Přeji pěknou neděli, my jsme nejspíš na závodech :-)

PS: Paní (nebo slečna?) Hanka mi psala zprávu, ráda bych jí odpověděla ale nenechala na sebe kontakt...

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Ajka Ajka | E-mail | Web | 2. března 2015 v 0:53 | Reagovat

Téééda .... ty si vyhraješ.-))
Já tedy ne, já mám práce nad hlavu ... no děs:-)

2 Světluška 77 Světluška 77 | 2. března 2015 v 17:16 | Reagovat

Marti, já si určo jeden bloček dám a pěkně ho přidám k ostatním čekatelům do sampler quiltu :-) Vypadá moc pěkně, jen dneska nějak nemám hlavu na šablony, ale to se zmákne.